poniedziałek, 16 czerwca 2014

Wywiad z wampirem - Anne Rice






Tytuł: Wywiad z wampirem
Tytuł oryginału: Interview with the Vampire
Autor: Anne Rice
Ilośc stron: 400
Wydawnictwo: Rebis







Mam dziś dla was ksiązkę, której tytuł na pewno obił się wam kiedyś o uszy. "Wywiad z wampirem" to pierwsza z całej dziewięciotomowej serii pani Anne Rice. Pokazuje, że wampiry jak ludzie są bardzo różni. Bywają urodzonymi zabójcami, bądź wrażliwymi na krzywdy innych kluchami. Mówi o bólu emocjonalnym głównego bohatera (Louis de Pointe du Lac),  którego doznał po stracie człowieczeństwa. Ukazuje miłośc Luisa do Claudii - kobiecie uwięzionej w dziecięcym ciele i ich wspólną nienawiśc do Lesteta - ich stwórcy .

Louis jest całkowitym przeciwieństwem Claudii. Ona, brutalna zabójczyni, kochająca dźwięk cierpiących ofiar. On, nieusatysfakcjonowany morderczą rolą. Osoby tak różne, nie mogące jednak bez siebie żyć.We dwoje wyjeżdżają z Nowego Orleanu w poszukiwaniu przedstawicieli swojego gatunku i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Podzielając zdanie większości ta właśnie ksiązka jest najlepsza spośród całej serii Kronik Wampirów. Klejne części wyjasniają pewne niejasności i pozwalają spojrzec na wszystko z innej perspektywy, a także mówią o czasach przed Luisem. Mnie osobiście w niektórych aspektach podobał sie Lestat w przeciwieństwie do Armanda który był dla mnie jedynie podstępną i powierzchniową żmiją.

Gorąco polecam całą serię a szczególnie tę właśnie część.

Pozdrawiam 
Daria

5 komentarzy:

  1. Faktycznie, o tej serii nie dało się nie słyszeć. Kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ją w rękach, nawet zaczęłam czytać, ale mnie nie wciągnęła, trochę nudziła, wciąż musiałam ją przerywać przez szkołę i brak czasu i chyba pozostało na tym, z eprzeczytałam ze 100 stron. Ale mam w planach do niej wrócić.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. O książce oczywiście słyszałam i co więcej, niegdyś miałam ochotę ją przeczytać, jednak później jakoś o tym zapomniałam. Nie miałam pojęcia, że istnieje cała seria! I to 9 tomów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś w końcu wezmę się za kroniki wampirów;) Oglądałam film i całkiem mi się podobał ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka całkiem fajna, film też byłby fajny, gdyby nie kreacja Toma (nie przepadam za nim). ;) Najbardziej interesowała mnie Claudia (mam tu na myśli obie wersje, Dunst fajnie zagrała, podobała mi się), miałam nadzieję, że uda jej się pozbyć Lestata, a tu nic z tego, on ciągle powracał. Dalszych tomów natomiast już nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń